Útjainkon rohamosan növekszik a hibrid üzemű benzinautók aránya. A járművek döntő többsége nem újszerű, hanem legalább 5-15 éves.
Ezen autók alacsony üzemeltetési költsége ellenére érdemes pár alapvető karbantartási feladatot elvégeztetni, hogy autónk továbbra is évekig problémamentesen üzemeljen.
Egy belső égésű motor élettartamát általánosságban az alábbi 4 fontos követelmény befolyásolja, mely a mai motoroknál még fontosabb jelentőséggel bír:

  •  Minél tökéletesebb égés, jó minőségű üzemanyag
  • Tiszta motorbelső (szívó-kipufogósor, égéstér) és olajjáratok
  • Megfelelő hűtés
  • Megfelelő, egyenletes kenés

A PM Xeramic Automotive ezen 4 tényező fenntartására ajánl technológiákat, igen hatékony tisztító-, és kenőanyagokkal, melyekkel a karbantartást megfelelően kiegészítve, jelentősen csökkenthető a járművek üzemeltetési költsége és növelhető a teljesítmény és az élettartam.

  • Hybrid üzemanyag adalék

    5 190Ft

20125 Xeramic Hybrid Additive 250 ml A tökéletes égés biztosítása
Az üvegházhatás csökkentése miatt használt etanol, mely összetevőt a mai benzinekhez kevernek a gyártók (E5, E10 üzemanyagok), közel 30% -al alacsonyabb égési energiával rendelkeznek, mint a benzin. Az üzemanyaggyártók szigorú keretek között igyekeznek megoldást találni rá, hogy egyensúlyban tartsák az üzemanyagot. Az etanol vízlekötő-, és korróziót okozó hatása viszont, akár már rövid időn belül megbontja a tankban lévő üzemanyag stabilitását, és egy jellegzetes, gyantaszerű, ragacsos massza rakódik le a tank alján. Üzem közben ezen elegy bekerül a rendszerbe és az üzemanyagszűrőn részben áthatolva lerakódik a befecskendező fejekben is, rontva annak porlasztását. A lassan, szinte észrevétlenül megváltozó porlasztási kép rontja az égés hatásfokot, csökken a teljesítmény és idővel nő a motorban a koromlerakódás mennyisége is. A legtöbb esetében nem következik be azonnal kopás a fejekben és jó eséllyel visszafordítható a porlasztás hatékonysága professzionális injektortisztító adalékokkal. Autóipari beszállítóként, a PM Xeramic ezen autókhoz a 20125 Xeramic Hybrid Additive 250 ml adalékot ajánlja, melyet javasolt legalább 5-6.000 km –ként egy teletankhoz tölteni. Pár km után már tapasztalható az egyenletesebb alapjárat, jobb motorteljesítmény és csökkenő fogyasztás. Hosszútávon mérhetően csökken a koromlerakódás mértéke, így a motor élettartama is megnő.

 20318 Xeramic Total Engine Conditioner A tiszta motorbelső: Minden használt motorban kialakulnak koromlerakódások, melyek mértéke az említett üzemanyag összetételek, a kipufogógáz részbeni szívósorba visszaáramoltatása, továbbá a közvetlen befecskendezéses motoroknál, (ahol a benzin közvetlenül a hengerbe áramlik, és nincs lehetősége lemosni a szívószelepekről a lerakódásokat) fokozottabban előtérbe kerül. A sűrű városi használat, a gyakori motor ki- be kapcsolás miatt e műszaki probléma a hibrid autóknál is jelentkezik. A jellemzően Atkinson (eltolt szelepnyitású) ciklusokat a gyártók ezen okok miatt is alkalmazzák, de 40-50.000 km –ként javasolt a lerakódásokat mindenképpen kitisztítani a karbantartások során a 20318 Xeramic Total Engine Conditioner tisztítóval, így megelőzhető a motor kompresszió csökkenése, olajfogyasztás növekedése. Tisztítás nélkül, idővel a motor égéstere és a katalizátor eltömődése is kialakul a lerakódott égésterméktől, mely igen költséges felújítást vagy elem cseréket tesz szükségessé.

  • Teljes motor kondícionáló

    6 950Ft
  • Hűtőrendszer tömítő

    5 790Ft

 20200 Xeramic Radiator Sealer 250 ml Megfelelő hűtés: A hibrid járművek esetén kiemelten fontos az akkumulátor egység hűtésének folyamatos biztosítása a belsőégésű motor hűtésével együtt. A gyári előírású folyadék használata / időben történő cseréje mellett, javasoljuk a 20200 Xeramic Radiator Sealer 250 ml hűtőrendszer tisztító-tömítő adalék használatát. Idősebb járművek esetén, ahol évek alatt a vízkő-, és egyéb lerakódások akár 25-30% -al is csökkentik a hűtés hatékonyságát, fennáll a hűtő szivárgásának veszélye, és ha elkerüli a folyadék mennyiség csökkenése a figyelmünket, igen költséges motor-, illetve akkumulátoregység javítást eredményezhet.

 

Megfelelő kenés: Hybrid autónál kiemelten fontos a gyárilag előírt alacsony viszkozitású motorolaj alkalmazása, – megnövekedett olajfogyasztás esetén is- melyet a start-stop egység gyakori működése követel meg a tökéletes kenés biztosítása érdekében. Nem megfelelő olaj kiválasztása esetén, már igen rövid idő alatt jelentős motorkopás alakulhat ki, mely csak költséges javítással orvosolható. A 20103-1 Xeramic Engine Protector 250 ml szintetikus felületvédelem jelentős kopáscsökkentő hatással bír. Üzemmeleg olajba töltve, a kerámia anyag felhígul és egy igen tartós, kopásálló felületvédelmet biztosít jelentős súrlódáscsökkentő hatással, melynek köszönhetően a motor teljesítménye, élettartama jelentősen megnő.

 

 

 

És miért válassza a Xeramic Automotive termékeket?

  • Mert, Hollandiában, 30 éves tapasztalattal rendelkező mérnökeink fejlesztik termékeinket, hogy a legjobbak legyenek a piacon
  • Mert az autóipar több szereplője ismeri, elismeri termékeink hatékonyságát (Rotax, Opel, F.I.A.)
  • Mert legjobb tudásunk szerint segítünk a megfelelő termék kiválasztásában a nemzetközi tapasztalatok ismeretében
  • Mert termékeink hatékonyságára nem kell hónapokat várni, legtöbb esetben az előnyök szinte azonnal érezhetőek, mérhetőek
  • Mert garanciát vállalunk termékeink magas minőségére, melyek autóipari beszállítói minősítéssel rendelkező, holland gyárunkból érkeznek
  • Mert ismerjük termékeink előnyeit, évek óta mi is használjuk azokat

További cikkeink

Üzemanyag adalékok – Petromark®-Xeramic®

Üzemanyag adalékok – Petromark®-Xeramic®

Az üzemanyag-adalékanyagok használata az autóipari üzemeltetésben robbanásszerűen megnőtt az utóbbi években, részben annak köszönhetően, hogy szinte minden autógyártó és importőr elfogadta annak...

bővebben