Karbantartás

Amikor egy autógyártó elad egy autót, biztosítja a jármű üzembiztos használatához elengedhetetlen karbantartási feladatokat. A járműmotorok általuk tervezett élettartama csak akkor érhető el, ha ezeket az ellenőrzési, beállítási, illetve csere periódusokat szakszerűen betartják.

A szerviz szakemberek pontosan látják, hogy mekkora különbséget jelent egy-egy méretpontos gyári, vagy egy sok esetben nem mérethelyes, és alacsonyabb anyagminőségű utángyártott alkatrész hatása a tartós működésre.

Példa: a gyártó által előírt vezérműszíj csere periódusa sok esetben eltér egy gyári, ill. utángyártott szíj esetén, vagy akár egy utángyártott lökhárító, sárvédő, mely nem méretpontos, sokszor csak a megszokottól eltérő illesztési hézaggal szerelhető fel, stb.

Viszont a gyárival NEM pontosan egyező levegőszűrő, olajszűrő, gyújtógyertya, stb. sajnos hasonló mértékben, jelentősen rontja az adott motor teljesítményét, fogyasztását, ezáltal annak várható élettartamát is.

Gazdasági kérdés, persze sokszor felül írja a precíz karbantartásokat és kompromisszumokat kötünk. A jelentősen megnőtt hazai gépjárműpark életkorából adódóan, az útjainkon futó gépkocsik jelentős hányada tapasztalataink szerint messze nem a gyártók által előírt karbantartások figyelembe vételével üzemel. Ennek rövidtávú gazdasági előnye mellett (olcsóbb szerviz számla), 5-10% -al magasabb fogyasztást, rosszabb teljesítményt, és magasabb károsanyag-kibocsájtási értékeket is okoznak. Ezeknek eredménye a tervezetthez képest akár a felére csökkenő motorélettartam is!

Üzemanyag

A jelenleg kapható üzemanyagok alacsonyabb égési energiája, etanol tartalma miatti vízmegkötő tulajdonsága a szükségesnél szárazabb működést eredményez.

A vízmegkötő tulajdonság eredménye a pár hét alatt elkezdődő, gyantásodó üzemanyag összetevők kiválása, lerakódása. A tankban az ilyen lerakódások részben eltömítik az üzemanyagpumpa előszűrőjét, és zajos, kenéshiányos működést eredményeznek. Ezen túl rövid időn belül további dugulásokat okoznak az érzékeny injektorok illesztéseinél is…

Összességében az eredmény az üzemanyagellátó-rendszer elemeinek zajosabb, kenéshiányos működése és nagyságrendekkel csökkenő élettartama. Előzmény minden esetben a nehézkesebb indítás, remegő alapjárat, csökkenő vagy megtorpanó gázreakció. Lassan megnő az autónk fogyasztása is, és pár tíz ezer km alatt, akár egy új járműnél is káros lerakódások maradnak a motorokban, mely hirtelen motorolaj fogyasztás növekedést, katalizátor vagy gyújtáskimaradás jellegű egyéb hibajelenségeket idéznek elő.

Használati mód (Üzemeltetés)

Az autó élettartamát negatívan befolyásolja a sok állás, és a kis távolságokon történő gyakori használat. Utóbbi esetre jellemző, hogy a motor sokat üzemel hidegen, nem éri el az üzemi hőmérsékletet. Ilyenkor dús az üzemanyag-levegő keverék arány, ami rossz hatásfokkal, kormolva ég el.

a) Benzines autónál ha a katalizátor az üzemi hőmérsékletet nem éri el, alacsony hatékonysággal üzemel. A dús keverék miatt ráadásul az égés sem túl hatékony, így jobban terheli a katalizátort, ugyanakkor már 20-40.000 km alatt jelentős korom lerakódás alakul ki a motor égésterében, szívósorában és a kipufogó rendszerében egyaránt.

Fontos megjegyezni, hogy ilyen esetekben szükséges a gyári karbantartási ciklust mindenképpen felezni, mind a kenőolaj, szűrők és gyertya cserék esetében is. Szükséges ugyanakkor már új motoroknál is megelőzésként az égéstér (+szívósor) tisztítása és minőségi olajrendszer átmosó használata a friss motorolaj cserék előtt, de min. 30.000 km -ként!

b) A Diesel motorok működéséből adódóan érdemes tudni, hogy a kis távolságon, alapjárat közeli fordulaton történő használatkor a legmagasabb a koromképződés kialakulása. Régi motoroknál, idővel (pár ezer km után) gázadásra erőteljes fekete füst, lomhább gyorsulás érzékelhető. DPF –el szerelt autóknál, ez esetben átlagnál gyakoribb DPF szűrő regeneráció szükséges. Utóbbi esetben, akár literekkel is nőhet a fogyasztás, romlik a motor hatásfoka és a teljesítménye is. A DPF –el szerelt autóknál gyakori továbbá az irreálisan alacsony olajcsere periódus (4-5000 km) kialakulása is, melyet a túlzott koromtartalom összegyűlése, és a sok félbeszakadt regeneráció miatt kialakuló motorolaj hígulás okoz. Hosszútávon ezen üzemeltetési körülmények jelentősen rövidítik a motor és annak szűrőinek élettartamát. Minden Diesel motornál javasolt ezért 20-30.000 km –ként a fojtószelep (ha van), az EGR szelep, szívósor, DPF szűrő szakszerű tisztítása karbantartás részeként, illetve a gyárilag előírt karbantartási ciklusok felezése.

Milyen előnyei vannak a Xeramic Engine Protector –nak / Benzin és Diesel Injektor Tisztítóknak a gépjármű motorok működésére?

A gyártók által említett, sokszor az ideálistól messzemenően eltérő üzemeltetési körülmények hatására, a motoroknak jelentősen magasabb az el nem égett égéstermékek lerakódásából adódó mindennapi problémája.

Xeramic Automotive professzionális adalékai és tisztítói 30 éve hatékony támogatást nyújtanak a szervizeknek, üzemeltetőknek egyaránt. Fontos kiemelni, hogy termékeink nem csodaszerek és nem is váltanak ki egyetlen gyártó által előírt karbantartási folyamatot. Termékeink célja a fentebb említett üzemeltetésből adódó üzemszerű lerakódások kialakulásának és lerakódásainak csökkentése, megakadályozása. A teljes működés során egyenletes kenés biztosítása, mely növeli a vezetési élményt, a motor élettartamot, és csökkenti a fogyasztást és a környezeti terhelést.

20103 Engine Protector

Szintetikus motorolajba ágyazott egyedi kerámia összetevője az üzemmeleg fémfelületekre tapadva, jelentősen lecsökkenti a súrlódó felületek kopását. Termékünk elsőként a Világon, 1994 –ben jelent meg, TÜV bevizsgált és jóváhagyott, és megjelenésekor a Hannoveri Automobil kiállítás innovációs díját is elnyerte.

A kerámia bevonat AZONNALi zajcsökkenést okoz, mely a fémfelületeken tartós oxidáció elleni védelmet nyújt a keveset használt járműveknél, gyakori használat mellett, pedig csökkenti az olajszármazékok lerakódását, a motorolaj káros megégését, így növeli a forgó csapágyak és a hengerfal mozgó elemeinek a kenését, hatásfokát, élettartamát. A kisebb súrlódás csökkenti az olaj hőmérsékletváltozását, ami egyenletesebb viszkozitást, megnövelt olajnyomást eredményez. Az alacsonyabb viszkozitás változás jótékonyan hat a kompresszióra, a teljesítményre és az alacsonyabb olajfogyasztásra is. A jobb hatásfokkal üzemelő, csendesebb motor eredménye az akár 5-10% -al alacsonyabb üzemanyag fogyasztás és 25-30% -al alacsonyabb környezeti terhelés.
Bármely típusú motorba használható az első 10.000 km megtétele után, az alkalmazott motorolajtól függetlenül. Hatása az olajcsere periódus, illetve a motorterhelés függvényében 30-50.000 km körül kalkulálható. Optimális mennyiség a motorolaj 15 +/-5 % -a.

20122 Benzin / 20119 Diesel Injektor tisztítók

Nagy körültekintéssel kifejlesztett üzemanyag adalékaink egyenletes arányban növelik az üzemanyag minden szükséges tulajdonságát. Rendszeres használata hatékonyan növeli a bio összetevőket tartalmazó üzemanyag égésének hatásfokát. Növeli a motor teljesítményét és megakadályozza a gyantaszerű káros lerakódások kialakulását, melyek részben az idő előtti erőteljes koromképződés kialakulásából adódnak. Több évtizedes nemzetközi tapasztalat, hogy a minőségi üzemanyag adalékok rendszeres használata egyre nagyobb létjogosultsággal bír, és lényegesen növeli a motorok típusától függetlenül, azok élettartamát. Etanol tartalmú üzemanyagok 2006-2010 óta kaphatók a Benelux államokban. Európa legnagyobb bioetanol üzeme Rotterdamban található.
Érdemes megfigyelni, hogy egyre több autógyártó írja elő injektor tisztítók használatát (Toyota, Opel, BMW, PSA, stb.)
Több, más professzionális tisztító termékeink mellett, a gazdaságosabb motorműködés és alacsonyabb gépjármű fenntartási költség széles körben történő elterjedése érdekében, ajánljuk a gépjármű használóknak az alábbi csomagjainkat:

  • Protector Normal Benzin / Diesel / Diesel DPF
  • Protector Base Benzin / Diesel  / Diesel DPF