A párás, hideg idő miatt a páralecsapódás növekedik ilyenkor. Ez a hideg reggelen a motor belsejében és a kipufogóban is lecsapódik, így rontja a kenést, növeli a motorkopás mértékét, továbbá a korróziót. Viszont van segítség ezekre a problémákra a Xeramic adalékanyagokkal. 

A 20103 Engine Protector (250-500-1000 ml) adalékaink bevonata

  • növeli a motor korrózió és kopás elleni védelmét,
  • továbbá jelentősen csökkenti a súrlódást,
  • ezáltal jobb hidegindítási tulajdonságokat eredményez.

Egy termék, ami csökkenti a motorkopást, a zajt, és az olaj-, illetve üzemanyag fogyasztást!

Benzines autók hidegben indításának javítása

Az etanol tulajdonsága, hogy erős a tisztító hatása, megköti a vizet és közel 30% -al rosszabb az égése során keletkező energia értéke.

Ezen tulajdonságok fokozzák a levegő páratartalmának lecsapódását a benzinben, mely főleg hidegebb időben hidegindítási nehézségeket, teljesítmény csökkenést és megnövekedő üzemanyag fogyasztást eredményeznek. Gyakran tapasztalni a nehezebb hidegindítások mellett remegő, hullámzó alapjáratot és véletlenszerűen megtorpanó motort is gyorsításkor. A páralecsapódás emellett korróziót okoz a teljes üzemanyag ellátó rendszerben, és a vízzel híguló benzinben kémiai reakció indul el az etanol hatására ami csökkenti a tankban „pangó” benzin szavatosságát. Ne felejtsük el, hogy tankolás előtt soha nem üres a tank, mindig marad benne korábbi tankolásból üzemanyag!

Az üzemanyag szavatosság csökkenése abból érzékelhető, hogy jellegzetes nyálkás, gyantaszerű anyagként válik ki az általános adalékok egy része a benzinből, ami eltömődéseket okoz az üzemanyag szűrőnél és a befecskendezők fúvókáknál. A víz hatására kiszáradó üzemanyag nem látja el kenőfeladatát, amitől az üzemanyag pumpa élettartama is jelentősen lecsökken.

A fokozatosan eltömődő rendszer miatt csökken a teljesítmény, és a nagyobb gázadásaink miatt – akár 15-20% -al – megnövekedhet az autónk fogyasztása. Hosszútávon a motorban el nem égett többlet üzemanyag mennyisége koromlerakódásokat okoz és elsőre remegő, hullámzó alapjáratot, majd gyújtáskimaradást katalizátor eltömődést és hirtelen megugró motorolaj fogyasztást idéz elő, mely költséges motorjavítást eredményez.

Karbantartások során ezért javasolt minden esetben a gyújtógyertyák ellenőrzése, szükség szerint korábbi cseréje, továbbá a fojtószelep minden esetben történő kitisztítása. Utóbbira ajánljuk a 20318 Total Engine Conditioner sprayt, vagy kiszerelt állapotában a 20311 Fojtószelep és karburátor tisztítót.

Dízel autók hidegben indításának javítása

A Diesel motorok igen érzékeny rendszere hasonló módon reagál és a koromtól kialakuló kenéshiány turbó-, és egyéb csapágykopást, továbbá EGR szelep és DPF szűrő korai eltömődést okoz.

A Xeramic 20122 Benzin Injektor Cleaner és 20119 Diesel Injektor Cleaner tisztítók – növelik az égés hatékonyságát, csökkentik a koromlerakódások kialakulását. A 250 ml –es Xeramic adalékok mindegyike max. 60 liter üzemanyaghoz optimalizáltak, és fontos megjegyezni, hogy lehet, de nem szükséges minden tankoláskor alkalmazni őket. A javasolt ciklus 4-5.000 km, de minimum 8-10.000 km a gépkocsi használatának függvényében.

Amennyiben a járművet ritkán használják, vagy télen egyáltalán nem, úgy javasolt minél kisebb etanol tartalmú üzemanyaggal teljesen feltölteni a tankot, és 20432 / 20433 Üzemanyag Stabilizátor és Kondícionáló adalékkal összekeverni, hogy az üzemanyag szavatossága a gyártásától számított 6-8 hét helyett akár 6-8 hónapig is garantálja a motor megfelelő működését. A stabilizátorunk két kiszerelésben 250 ml / 1000 ml érhető el. A megfelelő adagolás 10-20 ml / 5 liter.

További cikkeink

Üzemanyag adalékok – Petromark®-Xeramic®

Üzemanyag adalékok – Petromark®-Xeramic®

Az üzemanyag-adalékanyagok használata az autóipari üzemeltetésben robbanásszerűen megnőtt az utóbbi években, részben annak köszönhetően, hogy szinte minden autógyártó és importőr elfogadta annak...

bővebben