Új bejegyzésünkben rendszerezzük adalékainkat, hogy segítsük a legmegfelelőbb termékek kiválasztását, főként az olajfogyasztások csökkentésének érdekében.

Tapasztalatunk alapján, sajnos a legtöbb esetben, már későn eszmélnek rá az üzemeltetők, hogy autójuk motorjának magas a koromtartalma, illetve jelentősen megnőtt az olajfogyasztása. Ezt a hazai autópark magas életkora mellett, a sok esetben gyártók által mindig pontosan előírt, de maradéktalanul be nem tartott megelőző karbantartások hiánya okozza. Az olajfogyasztás okát, ugyanakkor csak igen kevesen vizsgálják, pedig legtöbb esetben a motorhibák megelőzhetők!

Üzemanyag adalékok

Üzemanyag adalékok

Az első, és legfontosabb, a megfelelő minőségű üzemanyag használata. Az elmúlt 10 évben jelentősen megváltoztak a benzin / gázolaj összetevői. A bio összetevők agresszív vízmegkötő hatása miatt csökkent az üzemanyagok szavatossági ideje. A tankban emiatt gyantaszerű lerakódások alakulnak ki pár hónapon belül, melyek átmeneti dugulásokat okoznak, rontják a rendszer hatékonyságát. A PM Xeramic Automotive üzemanyag adalékai és befecskendező tisztítói elsősorban szervizek számára készülnek.  Hatékonyan tisztítják az üzemanyagellátó rendszert, és ellensúlyozzák a bio összetevők káros hatásait. Normál esetben 8-10.000 km –ként, idősebb autóknál, nagyobb lerakódás esetén akár 5-6.000 km –ként javasolt ezért jó minőségű injektor tisztító használata!

A PM Xeramic üzemanyag adalékok közül, a legmodernebb összetevőket felhasználva, nemzetközileg elismert gyártóként ajánljuk a 20122 Petrol Injektor Cleaner és a 20119 Diesel Injektor Cleaner adalékokat, melyek bármely járműtípushoz használhatók, kivétel nélkül. Adalékaink rendszeres használatától jobb hatásfokú égés mellett, csökken az üzemanyag fogyasztás, az emissziós érték, és ennek hatásaként csökken a káros olajlerakódások kialakulásának veszélye is a motorban. Szervizek számára kidolgozott programunk a Xeramic Concept, e két termék karbantartás részeként történő használatát népszerűsíti szerte a Világon, és reményeink szerint a jövőben idehaza is széles körben elterjed minél több szerelő szakember használata által.

A 20118 LPG Additive és 20125 Hybrid Additive üzemanyag adalékaink az eltérő üzemmódú benzines járművekre lettek optimalizáltak, biztosítva így optimális védelmet e járművek számára is.

Koromlerakódások, megnövekedett olajfogyasztás

A modern, 3-4 hengerenkénti szeleppel, közvetlen befecskendezéssel, esetleg turbóval ellátott motorok kifejezetten megkövetelik a magasabb fordulaton történő rendszeres használatot. A motor élettartama bizonyos típusoknál, akár feleződhet is a sűrű alacsony fordulaton, magas fokozatban és kis távokon történő használat során. Az alacsony fordulaton, magas sebességi fokozatban történő használat ugyanis, az alacsonyabb fogyasztás tévhite mellett, a motor belső felületeinek is sokkal nagyobb felületi terhelést okoz, az alacsonyabb olajnyomás, továbbá a jelentősen kisebb levegő-kipufogó áramlás kialakulása miatt. Ebben az üzemi tartományban ráadásul jelentősen nagyobb a motorok koromképződése is, legyen az Diesel üzemű, vagy egy közvetlen befecskendezéses (TSI, GDI, HPI, TCe, stb) benzines motor. Ezek a tényezők együttesen a kis illesztések, és kenésre érzékeny elemek számára már rövid üzemóra alatt kritikus mértékű terhelést jelentenek.  Javasolt, tehát legalább 2000 1/min, vagy a fölötti fordulatszámon üzemeltetni a motorokat, és mindig a gyárilag előírt minőségű kenőanyagokat használni és időben cserélni is azt.

A gyárilag előírt motorolaj csere periódust, nagy körültekintés mellett érdemes felülvizsgálni, és üzemeltetési szokásunk ismeretében a fenti tényezők ismeretében, érdemes lehet akár felezni is, ahogyan minden jármű kezelési kézikönyve tartalmazza is azt.

Tehát soha ne térjünk el a gyártó által javasolt olaj minőségi követelményétől, viszont közvetlenül olajcserék előtt, az üzemmeleg motorolajba tölthetünk 20124 Xeramic Engine Flush 250 ml tisztítót, és 15-20 perc magasabb fordulaton történt járatás után engedjük le a régi olajjal együtt. A minőségi motoröblítők használata azért fontos, mivel már az Euro III motorok óta, az égéstermékek egy része vissza vezetésre kerül a szívó oldalra, ezen keresztül pedig az égéstérbe, így megnőtt a motorok belső felületeinek égéstermékek okozta terhelése. Már egyetlen olajciklus alatt is jelentős lerakódások terhelik a motorokat az égéstermékek (pl. megégett olaj, koksz, olajsár, gyanta) által. Az égéstermékek rendszeres kimosása az olajrendszerből mérhetően javítja a motor HC, CO értékeit, ezzel együtt a motor későbbi élettartamát is megnövelni. Egy modern felépítésű motornál, olajöblítő elhagyása esetén, nem ritkán már 3 – 4 olajciklus után kialakul a túlzott motorolaj fogyasztás az olajsár és koksz lerakódások miatt.

A hazai járműparkra jellemző műszaki állapotokat 5 csoportba sorolva, összegyűjtöttük, mely termékeinket, milyen esetekben javasoljuk alkalmazni.

A minőségi Xeramic üzemanyag adalékok használata 5-10.000 km –ként, üzemeltetési körülményektől függően, mind az 5 csoport esetében javasolt, a jobb égési hatásfok, és a kisebb üzemanyag fogyasztás biztosítása érdekében.

1. Garancia időn belüli, keveset futott, hibátlan motor esetén: előírt motorolaj csere, egyéb karbantartási műveletek és gépjármű használat a következő olajcsere periódusig. (=15.000 km –ig jöjjön ki, ha van gyári motorhiba)

2. Garancia időn túl, de minimum az első 10.000 km eltelte után, amennyiben a motor hibátlan állapotú, illetve nem ismert műszaki probléma, vagy az olajfogyasztás mértéke kisebb, mint 8000 km / 1 liter esetén: motorolaj csere + 1 db 20103 Xeramic Engine Protector betölthető üzemmeleg olajba, majd egy min. 30 perces próbaút javasolt. (=csökkenti a súrlódást, fogyasztást, növeli a motor élettartamot)

3. Motorolaj fogyasztás mértéke 5-8.000 km / 1 liter esetén: 1 db 20318 Xeramic Total Engine Conditioner 200 ml teljes motortisztító spray használata után motorolaj csere, egyéb karbantartási műveletek, és  1 db 20103 Xeramic Engine Protector 500 ml + 1 db 20123 Xeramic Oil Stop 250 ml üzemmeleg olajba tölthető, és betöltés után min. 30 perces próbaút javasolt. (=plusz kopásvédelmet és gumitömítés regenerálást, puhítást kapunk, melyek növelik a kompressziót és a motor élettartamot, csökkentik a fogyasztást)

4. Motorolaj fogyasztás mértéke 2-5.000 km / 1 liter esetén: Fontos első lépésként egy teljes motordiagnosztika, emisszió mérés, részletes szemrevételezéses vizsgálat, turbó (ha van) ellenőrzés. Ezt követően, még olajcsere előtt 1 db 20318 Xeramic Total Engine Conditioner 200 ml teljes motortisztító spray, majd 20124 Engine Flush motoröblítő használata. Ezt követően olajcsere, és 1db 20105 Xeramic Premium Oil Treatment 444 ml és 1 db 20123 Olaj Stop 250 ml adalék betöltése az üzemmeleg olajba és egy min. 30 perces próbaút. (=szívótorok-szívósor-égéstér-katalizátor tisztítás, olajtér öblítés, szimmering puhítás, kompresszió növelés)

5. Motorolaj fogyasztás mértéke 0-2.000 km / 1 liter esetén: sajnos már jelentős motorkopás feltételezhető. A 4. pont szerinti folyamat elvégezhető, de több mint valószínű rövid időn belül egy teljes motorfelújítás szükségessége a katalizátor vizsgálatával egyetemben.

A leírtak alapján érzékelhető, termékeink helye a megelőző karbantartások folyamatában, és reményeink szerint sikerül segítséget nyújtani a megfelelő termékek kiválasztásában.

A leírt folyamatok általános szerviz tapasztalatokra alapozottak. Egyes járművek műszaki állapota ettől eltérhet, és felülírhatja a megjelölt adalékok használatának hatékonyságát. Bizonyos mechanikai kopások, egyértelmű alkatrész meghibásodások esetén termékeink alkalmazhatósága gazdaságilag már nem ésszerű. Műszaki kérdés, észrevétel, termék tanácsadás esetén, kérjük keresse bizalommal kollégáinkat.

www.xeramic.hu
hitech@xeramic.hu

+3630 246 6798
+3630 550 6126